ONROERENDGOEDPRAKTIJK

 

Akte van Levering

Een notaris is belangrijk bij het kopen van een huis. Hierbij komt namelijk heel veel kijken. Daar weten wij alles van. Bij de overdracht van uw woning wordt eerst een koopovereenkomst, door ons of de makelaar opgesteld. Vervolgens maken wij voor u de akte van levering op.

Onze medewerkers doen verder onderzoek naar de beschikkingsbevoegdheid van de verkoper en naar de eventueel aan de eigendom verbonden verplichtingen.

Verder monitoren wij de verplichtingen die voortkomen uit de koopovereenkomst. Wij doen dit voor zowel de koper als de verkoper. Denk hierbij aan het tijdig storten van de koopsom. Zodra de leveringsakte door de koper, de verkoper én de notaris is getekend, wordt een afschrift van de akte ingeschreven bij het Kadaster. Hierdoor wisselt het huis van verkoper naar koper.

Akte van hypotheek

Wanneer u een woning koopt, maakt u waarschijnlijk gebruik van financiering door een bank. De woning wordt hierbij onderpand om de bank de zekerheid te geven dat het geleende geld wordt terugbetaald. Dit gebeurt in de vorm van een hypotheek. Onze medewerkers dragen zorg voor de vestiging van het hypotheekrecht ten behoeve van de bank. Net als bij de akte van levering wordt de akte van hypotheek ingeschreven bij het Kadaster. Indien de woning wordt verkocht en de bank het geleende geld terugontvangt, dragen wij zorg voor het verwijderen (royeren) van het hypotheekrecht bij het Kadaster.

Maar ook een losse hypotheekakte of een oversluiting regelen wij graag voor u.

Kunnen wij u helpen?

Heeft u vragen of kunnen we u ergens mee helpen? Laat dan hieronder uw telefoonnummer achter. Wij nemen zo snel mogelijk telefonisch contact met u op.

Liever direct contact? Bel dan naar 0499 374 174 of mail naar info@notariskantoorvanluijn.nl.